Vi har dragit oss till fjällen

Hejhej, mobil inlägg här. Tänkte vara uppdatera om att vi har varit ute på dygnsvandring i fjällen vid norska gränsen, sen har vi även bestigit Svealands högsta topp (Gealta berget) sen övernattade vi i en dal med rinnande vatten. Dagen efter så vandrade vi oss hem mot fjällstugan. Utmattade som vi var slappa vi i stugans värme hela kvällen. Men idag är de en ny dag & vi ska iväg till Sampi, det är en sammen by här i Dalarna och där ska vi få "valla" renar och klappa och höra lite historia om samer och uppleva en helt ny kultur. Efter de ska vi även till STF (Svensk Turist Förening) de är de som hyr ut stugor och lite här och varför vi ska dit är för att de ingår i våran kursplan i gymnasiet att göra olika studiebesök. Jag kommer hem på lördag & jag kommer krascha blogg.se med alla fjäll inser men ska försöka att begränsa mig till en lagom gräns. Hej så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Fotoblogg

klicka här

[email protected]


RSS 2.0
Glöm inte min bildblogg www.rebeccabackman.webblogg.se - Rebecca Bäckman