Tio tusen meter upp i luften ser jag allt så klart' ✿

{1 2}
Musik är någonting som betyder väldigt mycket, för har man en dålig dag så kan en låt som har en viss betydelse förändra hela humöret ink. resterande tid av dagen. Men sen finns de så mycket mer musik gör eftersom att de kan hjälpa en att lösa sina problem, se saker och ting från andra vinklar, koncentrera sig bättre på saker och ting och framför allt så har man ju någonting att tralla om i duschen. För jag tror både du och jag vet att jag inte är den enda här på jorden som sjunger i duschen?
Sen är ju då frågan, är jag musik människa eller text människa? jag skulle vilja påstå att jag är både och eftersom att jag lyssnar väldigt noga på texten för att veta dess innebörd och sen lyssnar jag ifall att musiken är passande för lyssnar man bara på musiken så kan man få helt fel innebörd, ex. takida - Curly Sue som alla har hört, lyssnas man bara på musiken där så låter det som en väldigt tragisk låt men det är den absolut inte eftersom han sjunger hur mycket en person betyder och hur mycket han avgudar den här personen o.s.v.
Vissa artister har bra texter man absolut inte matchande musik till den och andra tvärt om, men några som jag skulle kunna ta ut direkt bara så där på en hand som jag tycker är duktiga på båda är;
  • Takida
  • USA Bruno Mars (Peter Gene Hernandez)
  • Veronica Maggio
  • USA Goo Goo dolls 
  • James blunt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Fotoblogg

klicka här

[email protected]


RSS 2.0
Glöm inte min bildblogg www.rebeccabackman.webblogg.se - Rebecca Bäckman